"زن و حافظه کم" به گالری نگر میرود

گالری نگر از روز جمعه سی ام تیر ماه 96 میزبان آثار الهام خیران تحت عنوان "زن و حافظه کم" میشود.

الهام خیران در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، در رابطه با هدف از جمع آوری این مجموعه بان کرد:

هدف اصلی برای جمع آوری این مجموعه در حقیقت بخاطر تفكرات شخصی بنده بوده كه خواستم دغدغه این روزهایم را به تصویر بكشانم. از دو سال پیش تصمیم گرفتم روی مجموعه ای بنام ( زن و حافظه كم) كار كنم.

تقریبا در این دو سال مدام در حال زدن اتود و یكسری تحقیقات در مورد اِلِمانهایی كه میخواستم استفاده كنم بودم. تا اینكه متوجه شدم ماهی دارای حافظه كم میباشد یا بهتر بگم ماهی تقریباً حافظه ای به مدت ٣ ثانیه دارد، این موضوع باعث شد از ماهی در اكثر كارهایم استفاده كنم.

وی در ادامه افزود:
با اینكه تعداد اتودهای این مجموعه ام تقریباً شاید بیشتر از ٤٠ عدد باشد ولی ارتباط نقاش با بوم در همین حد كفاف میداد به همین خاطر ٨ كار برای نمایش در گالری نگر آماده كردم، كه ٧ عدد از آن در ابعاد١٠٠x٧٠ و یكی از آنها در ابعاد ١٢٠x١٥٠ می باشد.

خیران دلیل انتخاب این عنوان برای نمایشگاه را چنین توضیح داد:
دلیل انتخابم برای این عنوان بیشتر بر میگردد به اینكه واقعا خودم خواهان این هستم كه روزی حافظه ام نسبت به گذشته نه چندان دور پاك شود مثل حافظه یك "ماهی". شاید خیلی از چیزها هنوز كه هنوزه حتی از خاطرم ، ذهنم و احساسم كمرنگ هم نشده .

این هنرمند در مورد سبک و تکنیک آثار خود توضیح داد:

در مورد سبك كارم میشود گفت، تركیبی از سورئال و Conceptual Art یا به عبارتی " هنر مفهومی" است و تكنیك آثار این جانب با رنگ و روغن است.
در این مجموعه رنگ و فرم نكته خیلی مهمی را ایفا میكنند ، در اكثر كارهایم از خانواده خاكستری استفاده كردم كه بتوانم سردی، در عین حال نگرانی، انتظار همراه با كمی خشم را نشان دهم. در حقیقت فرم های منحنی لطافت یك زن را نشان میدهد و خطوط منقطع این لطافت را قطع میكند و با رنگ خاكستری سرد شدن را نشان میدهد كه آرزویش پاك شدن حافظه اش است ....

این نمایشگاه تا چهارشنبه چهارم مرداد ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان به آدرس قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک 33، زنگ سوم مراجعه نمایند. مراجعه نمایند.





logo-samandehi